Märkliga varelser!

Idag när jag stod på stan och häckade så kom det fram en man till mig. Jaha tänkte jag, nån som vill prata med mig.

Mannen: Kan du möjligtvis skänka några kronor till en bussbiljett?
Jag börjar gräva i fickan och får upp en tia.
Jag(glad som en sol): Här, varsegod!
La snällt tian i hans hand men mannen tittar på den som om de vore fågelbajs.
Mannen: Hörru bruden, har du inte mer?
Då sprack de för mig.
Jag(smått skrikandes): Tar du kort eller?!?!?!
Mannen: Ehh.. ne!
Jag: Dåså, stick härifrån!

Vad är det med folk? Här är man snäll och hjälper dem men dom bara sparkar på en. Där rök tillåme min sista tia, min parkeringsfond är slut. Och vad får man för det? Inte ens ett tack.

Kommentarer
Postat av: Lena

Du är så jävla rolig! jag bara skrattar...

2007-08-22 @ 18:48:48
URL: http://lena82.blogg.se
Postat av: Lena

Ja, tänkte åka ner på fredag och hem på lördag igen. Men Carro sa att du skulle komma hem den 1:a. Är det ändrat?
Inget bestämt än...måste prata med Carro igen också!
Kram

2007-08-22 @ 18:54:39
URL: http://lena82.blogg.se

Säg vad du tycker:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du nån mejl?: (ingen får se den mer än jag)

Har du en blogg?:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0