Stackars Sparris!

Nyss kom det en kvinna slirande in på parkeringen i en volvo som såg sina bästa dagar för ca 20 år sedan. Sedan kom hon inluffsandes till vårt personalrum och frågade efter sin hund Turbo. No no, sa jag, vi har bara en som heter Sparris här.  Men icke lyssnade hon på mig. Hon gick fram till Sparris-Turbo och sätta på honom kopplet och försökte släpa ut honom ur rummet. Sparris-Turbo vägrade och då frågade vi om det verkligen va hennes hund.
"Ja ja," sa hon, "Jag har bara varit bortrest i en vecka så han är nog lite sur på mig". Okej?!? Har hunden vart på flykt i en vecka då? Borde han inte bli lite glad ialf?

Efter många om och men så hoppade Sparris-Turbo in i den fina bilen och dem gasade iväg. Men jag vet nog att han hade velat följa med mig hem till Uppsala.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men Gud, de verkade ju faktiskt lite weird. Stackars hund, de e la fint att alla djur alltid drar sig till dig =P

2007-08-18 @ 18:57:40
URL: http://sungura.blogg.se

Säg vad du tycker:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du nån mejl?: (ingen får se den mer än jag)

Har du en blogg?:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0