Massmord i fiskaffären!

Idag skulle jag och mamma köpa nya fiskar eftersom våra av någon mystisk anledning dör. Fiskgubben tror att det är så att vi har en väldigt aggresiv platyhanne som dödar honorna. Jag föreslog att vi skulle släppa ner en kampfisk som skulle lära den aggresiva hanen att veta hut. Fiskgubben tittade då på mig, skakade på huvudet, suckade och gick därifrån. Nehe, inte de alltså.

Sen köpte vi ialf två nya guppihanar. Vi skulle köpa två honor också men till våran fasa upptäckte va att hälften av alla honorna låg döda i sitt akvarium! OMG! Vad har hänt? Nån har dödat alla fiskar. Vi fick ialf inte köpa några eftersom de överlevande måste sättas i karantän. Scarry!

Suck tänkte vi och köpte några bottensugare istället (dom har ett namn men det komemr jag inte ihåg.)
Summan av kardemumman är ialf att det är svårt att ha fiskar.

Kommentarer
Postat av: Maddis

Botten sugare.. dom heter väl slamsugare?

2007-09-07 @ 18:20:31
Postat av: Anne-Lill

Det simmar inte många fiskar i det akvariumet!!!
HAHAHAHAHAHA: (internskämt här i götet.)
Kram Sommarmamman.

2007-09-07 @ 21:34:37

Säg vad du tycker:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du nån mejl?: (ingen får se den mer än jag)

Har du en blogg?:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0