Jag är inte bitter!

På mitt jobb så får man handla mycket. Det är inte så kul som det låter för man får inte köpa nått åt sig själv. Men idag när jag gick där och strosade mellan hyllorna så blev det helt plötsligt intressant.
 En person kom fram till mig och frågade vart vi hade vårat kontor. Jag förklarade och då tackade han och sa att han nu visste vart han skulle vända sig när han skulle ha hemtjänst för han va ju faktiskt 40 nu. Jag sa då till honom att han skulle vänta 40 år till och sen se om systemet fanns kvar. Han tittade då väldigt mystiskt på mig. Jag sa då att om jag fick välja så skulle hemvården avskaffas och alla över 70 skulle låsas in. Han tittade då ännu mer mystiskt på mig. Jag tror tillåme att jag såg lite rädsla i hans ögon.
Jag förklarade då att jag var grymt trött på mitt jobb, sen tog jag min kundvagn och gick.


Jag kan sätta fem spänn på att han fortfarande står där som ett frågetecken.

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du nån mejl?: (ingen får se den mer än jag)

Har du en blogg?:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0