5 anledningar till att skaffa vinterdäck på cykeln

Jadu, jag har alltid stöttat kollektivtrafiken men den har sina baksidor. Och när man sitter och tänker ibland så kommer man på massa saker. Nu ska jag dela med mig av mina tankar.

1) Personer som sitter på yttersätet och vänligt erbjuder en innersätet utan att resa på dig. Som om jag vill börja klättra som en djungelmänniska inne i ett rörande fordon?

2) Personer som hostar utan att hålla för munnen. Jag betalar för en resa, inte för böldpest!

3) Japaner som pratar så högt med varandra så att deras släktingar där hemma skulle kunna höra dem. Åter igen så betalar jag för en resa, inte för tinnitus eller psykbryt.

4) Gamla människor som går förbi tusen lediga platser längst fram för att sedan, när dem upptäcker att det är fullt där bak, förvänta sig att man ska resa sig för dem för att man är ung och stark. Orkar dem gå bak så kan dem gå fram igen!

5)Personer som i trängsel står och flåsar en i nacken. Not so upphetsande!


Kommentarer
Postat av: eva

Håller fullständigt med dig, det stämmer på pricken, sånt där gör mig också GALEN!!

2009-02-25 @ 09:48:13
Postat av: Maddis

Det kunde vara varre, du kunde fatt en kines/japan i knat!

2009-02-26 @ 01:37:19
Postat av: Lisa (kusinvitamin)

hahaha... tänk dig då att åka med Blå Express. Där bussarna är så trasiga att den bakre halvan av bussen inte går att sitta i. Snarare "ligg-platser" än sittplatser....

2009-02-28 @ 13:43:44
URL: http://pettymoose.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du nån mejl?: (ingen får se den mer än jag)

Har du en blogg?:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0