Freak!

Idag har jag varit i skolan lääänge. Ända till kl 21.00. Efter det så bar det av hemmåt. Och snabbaste vägen till bussen från skolan är ju genom boulogneskogen. Man ska nog inte gå där när det är mörkt men har man gått där varje dag sen i augusti så går man ju bara på utan att tänka. Så först mitt inne i skogen kommer jag på hur nedrans idiotiskt jag precis betett mig. 
  Så jag knatar på och tittar mig skräckfullt runt i den tysta skogen. Och då, precis när jag skymtar kyrkogården bakom träden så hör jag ett ljud. En uggla. EN UGGLA!!! Det hade varit en sak att ha fått en brunstig karl vrålandes i örat men en uggla var jag inte beredd på. Känndes som om jag var i en skräckfilm. Hur som haver kom jag ut levande. Men nu är det cykeln som flyttas till sibylla så jag kan ta den mellan skola och buss. 

Kommentarer
Postat av: eva

Gå aldrig den vägen igen i mörkret, för då måste jag komma o ta dig i örat!!

2009-03-17 @ 09:17:44
Postat av: Anne-Lill

Lite spänning måste man ha i livet. Men Ugglor , där går nästan gränsen.

2009-03-21 @ 09:50:39
Postat av: Anne-Lill

Lite spänning måste man ha i livet, men en UGGLA!!!!!

2009-03-21 @ 10:02:47
Postat av: Anne-Lill

Dubbelpost. Skall nog inte sitta här idag.

2009-03-21 @ 10:03:44

Säg vad du tycker:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du nån mejl?: (ingen får se den mer än jag)

Har du en blogg?:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0