Veckans utmaning!

Nu ni, den som först listar ut vad detta betyder och ger mig ett svar vinner en KRAM! Deadline på torsdag!

6:11 2 st JB: Om flera fastigheter avstyckats från standardfastigheten, svarar fastigheten, på vilken lagfart icke sökts, före fastigheten, på vilken lagfart sökt, och fastighet, på vilket lagfart sökts senare, före fastighet, på vilken lagfart sökts tidigare. Har lagfart sökt på samma inskrivningsdag, eller har lagfart inte ännu sökts på någon av fastigheterna svarar fastigheten som senare övergått till ny ägare före fastighet som tidigare övergått till nya ägare. Medan fastigheter som övergått samma dag fördelas ansvaret efter de grunder som anges i 10§. 


Sug på den ni! Jag kan säga att jag klurade ut de efter att läst de 7 ggr. 

Kommentarer
Postat av: LinaH

Tacka vet jag KASAM!

2009-03-21 @ 00:25:31
URL: http://linahokdahl.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha jag fattar ändå inte :-) Fast det var lite lättare nu än när du läste skiten för mig :-) Puss

2009-03-21 @ 09:21:00
Postat av: Anne-Lill

Nu vet jag varför lagvrängare är som dom är.

2009-03-21 @ 09:52:19
Postat av: Petra

HAHA exakt den där meningen läste jag 18 gånger, men jag var lite bakfull så jag fattade ändå inte. Du får förklara för mig imorrn!

2009-03-22 @ 22:21:48
Postat av: Malin

samma här! satt och läste den där hur många gånger som helst innan jag förhoppningsvis fattade den..haha

2009-03-25 @ 09:23:18
URL: http://mkalden.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du nån mejl?: (ingen får se den mer än jag)

Har du en blogg?:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0